MENU
 
 

  • 0vbu9dew_90q_qm5.jpg
 

Početak novog poglavlja u historiji Applea

 

2014-07-29 23:32:54

Spektar proizvoda koje Apple nudi nije se mnogo promijenio otkako je prije skoro tri godine Steve Jobs prestao obnašati funkciju CEO-a kompanije. Naravno, postoji plastični iPhone model, tanji tablet i novi desktop uređaj koji i nije nešto privlačan, ali u biti Apple je ostao kompanija koja se bavi proizvodnjom i prodajom pametnih telefona, tableta, kompjutera i sadržaja za preuzimanje. Svakih nekoliko mjeseci Tim Cook, sadašnji CEO kompanije, obavještava okorjele Appleove fanove o novim promjenama koje će tek doći. Prošle je godine u ovo vrijeme najavio odlične uređaje koji će biti dostupni od jeseni, kao i tokom 2014. godine. Već smo na pola puta 2014. godine, a Apple nije predstavio ništa spektakularno u prvi šest mjeseci. U februaru je najavio nove kategorije proizvoda, ali tačno vrijeme predstavljanja nismo saznali. Međutim, vijesti koje dolaze iz kompanije u posljednjih nekoliko sedmica uveliko opravdavaju uzbuđenje koje vlada oko ovog tehnološkog giganta. Na vrhu te liste je dugo najavljivani dogovor oko preuzimanja Beatsovih slušalica za tri milijarde dolara.

Razlog uzbuđenja oko kupovine Beatsovih slušalica nije činjenica da su najbolje, jer nisu. Ovo preuzimanje predstavlja nastavak predanosti muzici koja je od samog početka srce i duša Applea, uz, naravno, činjenicu da su se navike potrošača uveliko promijenile i oni se fokusirali na slušanje muzike online, a ne na njezinu kupovinu. Uzbuđenje ipak vlada, jer konačno postoje naznake da Apple polahko počinje mijenjati način na koji posluje i komunicira s tržištem i potrošačima. Apple je, kao po nekoj tradiciji, preuzimanja uvijek držao na minimumu. Kompanije koje Apple preuzme uvijek su manje i nemaju izgrađen brend kod potrošača. Odluka da za tri milijarde dolara kupe Beats, brend koji je već izgrađen i globalno jak, predstavlja presedan za Apple koji je konačno uložio dio od 150 milijardi dolara koje posjeduje u gotovini.

Fokus na zapošljavanju kreativaca

Beats dogovor također naglašava fokus Applea na svježi talent i moderno razmišljanje. Apple će u okviru dogovora oko preuzimanja zaposliti Beatsovog suosnivača Jimmy Iovinea. Cook se u obavještenju više fokusira na Iovinea, renomiranog muzičkog producenta i glavnog čovjeka diskografske kuće Interscope, pa je očekivati da ga smatraju vrijednim resursom za razvijanje novih usluga i sadržaja.

Angela Ahrendts, bivši uspješni CEO Burberrya, preuzela je čelo Appleove maloprodaje na početku maja, tako popunjavajući poziciju koja je nakon odlaska Stevea Jobsa bila prazna. Njeno preuzimanje te pozicije već je uvelo određene promjene u kompaniji i ona navodno već radi na objedinjavanju online i offline iskustva u prodavnici, kao i na poboljšanju mobilnog plaćanja.

Otprilike u isto vrijeme, Reuters je javio da je Apple zaposlio nekoliko stručnjaka iz biološkog inženjeringa, novog fokusa kompanije i da definitivno daje signal za budući razvoj medicinskih senzora i tehnologije.

Za prosječnog kupca, nova upošljavanja nisu ni približno toliko zanimljiva kao što su novi proizvodi, ali glasine o novim proizvodima postaju zanimljive. Nedavni izvještaji sugeriraju da Apple razvija pametnu platformu za Internet of Things (IoT) i iOS aplikaciju Healthlook za praćenje rada srca, krvnog pritiska i još mnogo toga. Usto, Apple navodno radi na razvijanju modernog i naprednog pametnog sata koji će jednog dana imati mogućnost da predvidi srčane udare. Uz sve ove nagovještaje dodajmo da će doći i do lansiranja većeg iPhonea i novih dodataka postojećoj Appleovoj liniji već najesen tekuće godine.

Bolji imidž, više novca

Sve ove vijesti su itekako utjecale na njihov imidž među investitorima. Dionice Apple kompanije su dostigle cijenu od 600 dolara ranije ovog mjeseca i prvi put od 2012. godine analitičari predviđaju da će dionice doći do granice od 700 dolara, pa čak i preći rekord od 705 dolara postavljen na dan kad je iPhone 5 lansiran.

Da li novi uposlenici poput Ahrendts i Iovinea mogu popuniti prazninu ostavljenu nakon odlaska Stevea Jobsa? Neki mogu, svakako. Hoće li novi proizvodi poput iWatcha moći dosegnuti uspjeh koji je iPhone doživio? Većina analitičara sumnja u to, ali to ne znači da novi proizvodi ne mogu ostaviti značajan utjecaj i dojam na poslovanje i tržište. Apple može, od ovog trenutka, imati niz uspjeha ili niz padova. Bilo kako bilo, potrošači se imaju čemu radovati. A na nama potrošačima ostaje slobodan izbor hoće li nam se novi proizvod dopasti ili ne. Uz sva nova pojačanja, nove najave i nova preuzimanja, Apple kompanija konačno je počela ispunjavati obećanja koja je davno dala svojim lojalnim potrošačima i javnosti.