MENU
 
 

  • 165fc60o_r2t_SXb.jpg
 

Kako napraviti povrat na investiciju optimiziranja pretraživača

 

2014-07-29 23:32:54

U vrijeme kad informacijske tehnologije imaju veoma značajnu ulogu u poslovanju, naročito u komunikaciji s kupcima, svi se želimo uspješno prestaviti i u online-svijetu. Već se podrazumijeva da sve kompanije koje teže uspjehu i dugoročnom poslovanju moraju imati dobro dizajniranu internetsku stranicu sa zanimljivim, privlačnim i autentičnim sadržajem. Autentični smo sadržaj mnogo puta spominjali kad smo govorili o optimizaciji pretraživača ili SEO (Search Engine Optimization). Tada smo rekli da je navedena optimizacija izuzetno važna, jer svi želimo da se baš naša kompanija nalazi pri vrhu rezultata istraživanja kad se pretražuju određene ključne riječi vezane za industriju u kojoj djelujemo. Marketinški menadžeri su vrlo svjesni važnosti SEO-a i trude se tu važnost predočiti menadžerima kompanija kako bi primijenili taktike koje će dovesti do poboljšanja pozicije kompanije u rezultatima pretraživanja. Nakon što se ulože sredstva u optimizaciju pretraživača, svaki menadžer želi vidjeti jasan i mjerljiv rezultat SEO-a. Postavlja se pitanje kako zapravo mjerimo ROI (povrat na investiciju – return on investment) optimizacije pretraživača?

SEO kao berza

Kao i kod svake investicije i kod investiranja u SEO menadžer unaprijed želi predvidjeti rezultat tog ulaganja odnosno očekivanog povrata na ulaganje. Međutim, SEO ne funkcionira na isti način kao klasično ulaganje. Magazin “Forbesˮ navodi kako je SEO najlakše posmatrati kao berzu. U ovom slučaju vaše dionice su ključne riječi koje koristite prilikom optimizacije potrošača. I, kao i kod berze, odaberete svoje dionice (ključne riječi) koristeći vaše dosadašnje znanje i predviđanja stanja na tržištu, uložite i čekate. I, kao i kod berze, ne očekujete rezultate preko noći!

SEO, baš kao i berza, zahtijeva razmišljanje unaprijed i predviđanje dešavanja; podrazumijeva se da nećete ishitreno reagirati pri svakoj fluktuaciji, jer je normalno da se one povremeno dešavaju. Doživjet ćete uspone i padove, važno je samo sve pratiti da biste mogli reagirati na vrijeme; ipak, ako vaše dionice konstantno padaju, riješit ćete ih se.

Za najbolje efekte SEO-a preporučujemo da počnete s istraživanjem: pretražite koje su najefektivnije ključne riječi za industriju u kojoj poslujete, a pritom se posebno fokusirajte na riječi koje bi obični korisnici mogli pretraživati kad im zatrebaju usluge kompanije kakva je vaša. Pravilan odabir riječi ključan je za SEO, a menadžeri često zaboravljaju da korisnici, njihovi kupci, nemaju isto znanje kao oni, pa stoga kupci često pretražuju najjednostavnije pojmove vezane za željeni proizvod ili uslugu. Ako ne prilagodite pojmove onima koje koriste kupci, ne možete očekivati da vaša stranica bude među prvim rezultatima pretraživanja.

Kako napraviti pravo istraživanje i koje faktore uključiti?

Eksperti preporučuju različite faktore i alate za unapređenje SEO-a od kojih izdvajamo šest osnovnih: potencijalan nivo/broj posjeta, atraktivnost ključnih riječi, dosadašnje performanse tih ključnih riječi, namjera onog ko pretražuje (naprimjer: Imaju li namjeru da nešto kupe ili žele samo informacije?), trendovi i predviđanja u industriji te mišljenja i savjeti eksperata.

Velik broj ovih podataka možete pronaći upravo na internetu. Stručnjaci iz oblasti online-marketinga posvećuju mnogo pažnje SEO-u, jer su svjesni važnosti ovog alata za uspješno poslovanje kompanije. Zato ćete o toj temi lahko naći članke i najnovija istraživanja.

Kad napravite dobro istraživanje, možete početi planirati efekte SEO-a. Uspješna SEO-kampanja ima veliku vrijednost; istraživanja su pokazala da 33 posto klikova ide upravo na prvi rezultat pretrage, što znači: ako otprilike 5.000 ljudi svaki mjesec pretražuje ključnu riječ koju ste naveli, možete očekivati 1.650 posjeta na internetskoj stranici.

Vaš posao tu nije završen. Morate pratiti poziciju svoje internetske stranice na rezultatima pretraživanja, ali i internetske stranice konkurencije. Uz konstantna praćenja i adaptacije SEO-a osigurat ćete sebi prvo mjesto, što znači da vaš mjesečni plan možete bez problema primijeniti na cijelu godinu.

Nažalost, ne postoji univerzalna jednačina za SEO-uspjeh. Kao i kod berze, potrebno je uključiti dosadašnje znanje, dosadašnja iskustva, nova istraživanja, predviđanja na tržištu, trendove i, naravno, konstantno pratiti i prilagođavati strategiju. I, baš kao i kod dionica, ako uključite što više relevantnih faktora i pratite dešavanja, vaš SEO će dugoročno postići uspjeh. Ako imate cilj da postanete uspješni, pogotovo na internacionalnom nivou, ne možete sebi priuštiti zanemarivanje alata online-marketinga, što se naročito odnosi na optimizaciju pretraživača.