MENU
 
 

  • h40ssg9r_veu_9oG.jpg
 

Je li era vizitkarti gotova?

 

2014-07-29 23:32:52

Kako tehnologija svakodnevno oblikuje i mijenja naš svijet, neki bi rekli vrtoglavom brzinom, tako stvari nestaju ili bivaju zamijenjene drugim. Telefonske govornice, videokasete, CD playeri i mnoge slična “čuda tehnologije”, gotovo da su nestali. Jesu li vizitkarte sljedeće? Tehnologija je uistinu poboljšala gotovo sve aspekte bilo kojeg posla, no jesu li vizitkarte u digitalnom dobu postale nepotrebne?

Mišljenja o tome su podijeljena: jedni tvrde da su vizitkarte stvar prošlosti, a drugi smatraju da su one i dalje važan dio poslovanja.

Moglo bi se reći da su se vizitkarte počele koristiti još u 17. stoljeću, i to u Francuskoj za vrijeme vladavine kralja Luja XIV. Bile su veličine ljudskog dlana i najviše su ličile na karte za igranje. Bile su pokazatelj veličine i raskoši onih koji su ih imali. Preteče modernih vizitkarta su tzv. trgovačke kartice, korištene u Engleskoj u 17. i 18. stoljeću. Prve su se pojavile u Londonu početkom 17. stoljeća, a služile su za oglašavanje, odnosno za usmjeravanje kupaca u trgovačke radnje. Vizitkarte su se brzo širile na čitav teritorij Europe, ali i Amerike. Bile su pretjerano ukrašene, s ugraviranim ornamentima i briljantnim grbovima.

Tehnologija mijenja sve oko nas

Današnje vizitkarte drukčije su od onih iz prošlosti, ali je namjena slična, gotovo ista. Vizitkarte bi se mogle shvatiti i kao male brošure onoga čije su, a ne samo skup podataka. Postoji mnogo razloga zbog kojih je važno imati vizitkarte, usprkos činjenici da se već neko vrijeme koriste različite mobilne aplikacije, digitalne kartice koje služe isključivo za dijeljenje, odnosno razmjenu podataka. Prednost vizitkarti krije se, prije svega, u činjenici da su dostupne svima, tj. da ih je moguće dijeliti svima, dok je kod digitalnih kartica, kartica koje koriste NFC (Near Field Communication) tehnologiju, i drugih različitih aplikacija za smartphone, mogućnost dijeljenja kontakt podataka svedena na ljude koji također koriste takve i slične kartice, tehnologije ili aplikacije. Druga stvar jeste način na koji se doživaljava kartica na papiru; on je opipljiviji i življi, bliskiji. Stoga su vizitkarte bolji podsjetnik na susret ili poziv. One olakšavaju razgovor što pomaže da čak i sramežljivi i introvertni ljudi započnu razgovor o onome čime se bave. Nakon što nekom ponudite svoju vizitkartu, lakše je početi razgovor i ne trošiti svoje, a ni tuđe vrijeme na razgovor o nebitnim stvarima, naravno ako je riječ o poslovnim događajima i konferencijama. Vizitkarte su podsjetnik na ono šta zapravo trebate reći nekome o sebi, što čini i njihovu prednost kad je riječ o uštedi vremena.

Bilo da ste na sajmu, konferenciji, ili je riječ samo o razgovoru s grupom novih ljudi, vizitkarte će učiniti da djelujete profesionalnije. Uz dobar dizajn i kvalitetan papir, s jasnim informacijama, vizitkarta sigurno je jedan od najjeftinijih, ali učinkovitih načina marketinga. Osim internetske stranice i online marketinga uopće, ne treba isključiti ni ulogu vizitkarti u preporukama. Čak i kad karticu date nekom ko nije mogući saradnik, postoji mogućnost da taj neko tu karticu proslijedi. Dobro je uvijek ostavljati makar dvije vizitkarte, jer se na taj način direktno povećava mogućnost daljih preporuka.

U jednostavnosti ljepota

Vizitkarte su jako sredstvo svakog poduzetnika i u skladu s tim važno je biti pažljiv s izborom sredstva; vizitkarte ne bi trebale biti previše komplicirane, ali također ne smiju biti ni dosadne. Važno je biti jedinstven i privući pažnju. Za izradu vizitkarti u BiH, uz dizajnerske usluge i štampu, potrebno je najviše 300 konvertibilnih maraka, za stotinu komada. Postoji više kvalitetnih agencija i samostalnih dizajnera koji se, između ostalog, bave i dizajnom vizitkarti, te nije teško, uz savjete stručnjaka ali i poduzetnika, osmisliti kvalitetno rješenje. Osnove koje svakako treba ispoštovati jesu korištenje logotipa, jasni i čitki fontovi, te osnovni podaci (ime, prezime, funkcija, ime kompanije, adresa, telefon, mobitel, e-mail i internet-adresa). Uz dobre i maštovite ideje na vizitkartama moguće je predstaviti ukupno poslovanje neke kompanije ili samostalnog stručnjaka.

Iako su online umrežavanje i razmjena podataka sve važniji i zastupljeniji, time nije umanjen značaj kontakta licem u lice; štaviše, u masi digitalnih i virtuelnih izdvajaju se stvarni i opipljivi. Autor Steve Amoia je u vezi s ovim rekao da su veće šanse da su – od stotinu ljudi od kojih je njih devedeset proslijedilo kontakt-podatke putem neke od aplikacija, a deset uručilo vizitkartu – upravo ovi posljednji oni koje naknadno kontaktiramo.

Kartice su neophodne za učinkovit direktan kontakt i networking. One predstavljaju stvaran način da mogući klijenti prepoznaju vaš posao.

Iako možda neće biti prisutne u istoj mjeri kao ranije, prije razvoja različitih tehnologija i aplikacija koje za osnovnu namjenu imaju razmjenu kontakt, ali i drugih podataka, neće biti zamijenjene ili potisnute. Vizitkarte su dio ukupnog vizuelnog identiteta i često prvi marketinški materijal.

Bilo kako bilo, ostaje da se vidi jesu li digitalni uređaji dobra zamjena za prvi kontakt licem u lice.