MENU
 
 

  • lperavof_sol_jMz.png
 

Društvene mreže predvode novu revoluciju u muzičkoj industriji

 

2014-07-29 23:32:54

U posljednjih nekoliko godina društvene mreže postale su važna platforma za komunikaciju i razmjenu informacija o omiljenim izvođačima, pjesmama, albumima ili koncertima. Trag koji ostavljaju muzički fanovi iz dana u dan sve je veći i praćenjem ovih podataka može se doći do značajnih podataka o muzičkoj industriji. Među tim podacima izdvajaju se: popularnost izvođača, ponašanje slušatelja, fan-interakcije i mišljenja. Nakon toga, podaci se koriste za poboljšanje marketinga i marketinških kampanja, otkrivanje novih muzičkih talenata, identificiranje i targetiranje “superfanova” i minimiziranje štete nastale zbog piraterije.

Ako se vratimo u ne tako davnu prošlost, prisjetit ćemo se da su postojala samo dva načina zadovoljavanja muzičke opsesije: otići u prodavnicu i kupiti preskup album, iako nam se sviđa samo nekoliko pjesama, ili ilegalno downloadovati pjesmu koju želimo. Naravno, i danas postoje te opcije, ali više nego ikad fanovi se okreću plaćenim ili besplatnim muzičkim servisima kakvi su Pandora ili Spotify, koji kombinirano od 2013. godine imaju više od 250 miliona korisnika. Ovo je velika vijest za muzičku industriju koja je na početku digitalne revolucije bila na koljenima i čiji se krah svaki dan predviđao. Muzička industrija je među prvim vidjela stvarne benefite ove revolucije, a najbolje se desilo upravo na društvenim mrežama koje su omogućile alate za povećanje viralnosti, popularnosti i na kraju profita. Diskografske kuće su najprivilegiranije u vremenu digitalne revolucije zahvaljujući kraćem putu od izvođača do muzičkog fana i njegovih prijatelja.

Prilika za promociju nepoznatih bendova

Prema podacima istraživačke agencije Nielsen, online-slušanje muzike povećalo se za 24 posto u 2013. godini u odnosu na godinu ranije, dok se online-prodaja albuma i pjesama smanjila za 4,6 posto. I dok se online-prodaja konstantno smanjuje iz godine u godinu, na ovaj procent utjecala je promjena u navikama korisnika koji sad radije biraju online-slušanje muzike nego kupovinu. Razlog za ovu promjenu pronaći ćemo najprije u jednostavnosti i praktičnosti koju nude servisi poput Pandore. Naime, muzički servisi kombiniraju najbolju muziku s radiostanica i najbolju muziku s osobnog kompjutera ili uređaja i kreiraju listu.

Slušaoci se više ne moraju brinuti jesu li im omiljene pjesme snimljene na njihovim uređajima niti imaju potrebu slušati dosadne reklame na radiostanicama ili predugačke uvodne govore radijskih voditelja. Slušanje muzike putem muzičkih servisa traje duže i zasigurno uzrokuje lojalnost i pozitivne osjećaje kod slušatelja. Zahvaljujući 

integraciji s Facebookom, servisi poput Spotifya automatski dijele informaciju o tome šta korisnici slušaju s njihovim Facebook-prijateljima. Ovo im omogućava da sami poslušaju tu pjesmu ili album, dodaju je u svoje muzičke liste ili dijele sa svojim prijateljima. A koji je bolji način naglašavanja koliko nam se jedna pjesma sviđa nego putem Facebooka? Spotify nije idealan servis za velike bendove poput Coldplaya, ali on olakšava pronazalak i popularizaciju manjih bendova i izvođača zahvaljujući raznim opcijama. Na Pandori slušatelji otkrivaju nove pjesme kreiranjem nove radiostanice, jer servis koristi algoritam usko povezan s muzičkom industrijom i preporučuje naredne pjesme na listi.

Premium-korisnici prvi dobijaju informacije vezane za nova izdanja, što ih čini još većim advokatima na društvenim mrežama. Sve ove značajke veoma doprinose uspjehu relativno nepoznatih bendova, ali ništa se ne poredi s priznanjem na ovim mrežama od druge poznate ličnosti. Veoma je dobar primjer uspjeh benda Spirit Animal, čiju je pjesmu “The Black Jack White” dodao suosnivač Napstera na svoju muzičku listu. Brojevi su rasli, a kulminiralo je čak određenim uspjehom na iTunes top-listi najprodavanijih singlova. To je velika viralnost za nepoznat bend, što je poslije utjecalo na njihov daljnji rad i popularnost.

Facebook i Twitter i dalje neophodni

U svemu ovome ne smije se zaboraviti utjecaj Facebooka i Twittera koji ne služe samo kao podrška muzičkim servisima. Na Facebooku izvođači kreiraju svoje fan-stranice, njihovi fanovi nove fan-stranice i grupe u kojima se razmjenjuju posljednje informacije o izvođaču, pjesmama, albumima i koncertima. Facebook je vrlo dobar alat za kreiranje čvrste zajednice i jake fan-baze. Na Twitteru izvođači kreiraju lične hashtagove kako bi promovirali nove događaje ili veliku vijest te fanove informirali na vrijeme i pozvali ih na akciju. Twitter je postao veoma popularan alat za komuniciranje s fanovima, gdje je postalo mnogo lakše odgovoriti na pitanja i upite nego odgovarati na duga pisma i slati ih natrag. Mnogi izvođači prate velik broj svojih fanova na Twitteru, redovno komuniciraju s njima i voljni su odgovoriti na mnoga pitanja.

I za kraj, ne smije se zaboraviti nevjerovatna moć koju YouTube ima u muzičkoj industriji. Ne samo da YouTube kreira zajednice i velika praćenja na kanalima izvođača, nego su zahvaljujući toj mreži otkrivene mnoge velike zvijezde današnjice kakve su Justin Bieber ili Carly Rae Jepsen, te popularizirane mnoge pjesme, naprimjer “Gangnam Style” koreanskog izvođača Psya.