MENU
 
 

387 IZAZOV – Patriotizam i cijena glavni razlog kupovine domaćih proizvoda

 

2017-05-04 10:39:44

Agencija GMS obavila istraživanje o svijesti konzumacije bh.proizvoda među potrošačima.

Čini se da je stanovništvo BiH sve svjesnije važnosti konzumiranja proizvoda bh.proizvođača. Štaviše, kampanja “Kupujmo domaće” i 387 Challenge su sasvim spontano pokrenuti jačim intenzitetom proteklih nekoliko mjeseci na društvenim mrežama, a sve u cilju da se promoviše bh.kvalitet, proizvodi, ali i trgovački lanci i marketi u kojima se ti proizvodi mogu kupiti.

Global Market Solutions je agencija koja već niz godina provodi istraživanja vezano za kvalitet usluge u Bosni i Hercegovini, obuhvativši veliki dijapazon djelatnosti. Nakon godina istraživanja ljubaznosti osoblja, poznavanja proizvoda i drugih komponenti kvaliteta usluge, Agencija je odlučila ove godine istražiti koliko građani BiH poznaju domaće proizvođače, te koje proizvode najčešće konzumiraju.

Prema rezultatima istraživanja ispitanici svih dobnih kategorija u potpunosti ili djelimično poznaju bosanskohercegovačke proizvođače i njihove brendove, ali u 39% slučajeva ih konzumiraju tek ponekad. Ispitanici su trebali navesti i konkretne brendove, od kojih su najčešće kao prepoznatljive i kvalitetne bh.proizvođače naveli Violetu, Vispak, Klas, Milkos i Ovako, ali i mnoge druge, čime su pokazali visok nivo poznavanja brendova - od tekstilne industrije, preko konditorskih proizvoda do mesne industrije. Kao razloge kupovine domaćih brendova, u 28% slučajeva navode patriotizam, te u istom procentu navode i cijenu. Kvalitetom je motivirano 23% potrošača, dok je dostupnost razlog zbog kojeg se na kupovinu odlučuje tek 19% kupaca.

POZITIVNA PRIČA BOSANSKE TRŽNICE

Većina građana BiH je podjedanko saglasna da država treba da aplicira određene mehanizme u cilju zaštite domaćih proizvođača kako ne bi bili skuplji od uvoznih proizvoda, pa se tako i kroz istraživanje pokazalo da je tek nešto malo više od dvije trećine građana (69%) zadovoljno cijenama domaćih proizvoda.

Kao garanciju kvalitete veliki broj kompanija nastoji da ispuni standarde za određene certifikate koji su dokaz kvalitete, stoga i potrošači navode da im je velikim dijelom (76%) bitno da proizvodi posjeduju HACCP i HALAL certifikat.

U cilju podsticanja domaće proizvodnje i privrednika, Općina Novi Grad je pokrenula projekat Bosanske tržnice gdje kupci mogu pronaći organske proizvode lokalnih bh.privrednika iz povratničkih naselja. Agencija je u okviru istraživanja obuhvatila i zadovoljstvo uslugom na Bosanskoj tržnici, te se ispostavila da je većina građana Kantona Sarajevo čula za Bosansku tržnicu, međutim nešto manji procenat (70% ispitanih iz KS) ju je posjetio. Posjetitelji su djelimično zadovoljni ponudom i cijenama na Tržnici, međutim svi su saglasni u činjenici da je ovakvih projekata nadasve potrebno mnogo više.

Odgovornost leži na svima – na kupcima da pažljivo biraju 387 bar code, na prodavačima da ponude više domaćih proizvoda, na proizvođačima da zadrže kvalitet, a na vlastima da zaštite domaće proizvođače.